Saturday, January 14, 2012

Berubah ,

Assalamualaikum ,


Okay siapa yg kenal aku mesti tau kan perangai aku ni yg kalau emo tu , nak lebih lebih . Mencarut , banyak lah juga . Tapi bila aku fikir fikir balik , I WANT TO CHANGE (!) But , i need someone to help me . Tktau nk minta tolong siapa , kalau dekat sekolah dulu ada lah juga kawan yg tolong tegur tegur kan . Kalau org pandang semacam , aku tau aku salah cakap . Tapi sekarang , siapa boleh tolong ? Mama ayah , kerja . Ada pun kak long , tp tkpayah lah . Dia pun dua kali lime sepuluh je sama . Dulu kalau org tanya , aku ckp *biasa lah org Melaka mencarut . Coih , Melaka pula yg dipersalahkan . Sedar diri sikit , kau lahir Perak weh . 

Lagi satu , dulu nk prevent mencarut sampai kitorg buat denda setiap patah mencarut tu kena bayar duit -.- Tu pun sekejap je jalan sebab berhenti mencarut sebab sayang duit , bukan sebab apa pun . Jadi bila aku dah sedar , aku memang taktau nak minta tolong siapa , nasihat ke apa ke . Aku tau Allah ada , banyak kali dah aku doa . Maybe sebab aku tak ikhlas kot selama ni . 

Ye , thank you dekat seorang hamba Allah ni yg selalu buat aku sedar diri dan banyak belajar dari status yg dia post dekat Facebook *siapa kata facebook tak bagus ? Tengok cara lah , pandai guna baguslah . So , walaupun lambat , tapi ni azam tahun baru aku sebenarnya , nak jadi lebih baik dan bersyukur dengan nikmat Allah . Aku tau aku tak sempurna , tapi aku try sikit sikit , okay ?

Someone , please help me :/

No comments:

Post a Comment