Sunday, January 29, 2012

Satu SSP , Satu Malaysia :)


Assalamualaikum :)

Sebenarnya aku taktau nak tulis apa entry post ni . Tu aku tibai je letak . Sebenarnya nak cerita ni ,

Alkisah tadi aku pergi Tesco Cheng , dekat Melaka lah yg pasti . Aku sikit punya tahan dari sekolah Faiz lagi nak pergi toilet , sampai je terus aku serbu toilet tepi tu . Otw rushing rushing jalan sorang sorang ni , nun di hujung aku nampak mak cik india tgh mop lantai . Aku pun , aduh dah lah nak cepat ni -.- Tp berkat belajar sivik , aku lalu paling tepi sebab taknak pijak lantai yg dia dah mop . Adalah lagi dua tiga tapak nak masuk toilet , mak cik tu panggil . Aku pun , duhai nak apa pula ni -.- Dengan cepat aku pusing pandang dia . Tau apa dia cakap ? * Dik , banyak terima kasih . Dari tadi mak cik mop , adik pertama punya orang yg bertimbang rasa . Tangan mak cik pun sudah lebam lebam , dari tadi mop tapi semua lalu je . Penat mak cik kena mop lagi . Duuuuuuuuuuuuuuuush , aku pun senyum je sebab nak cepat lah katakan . Appointment dgn toilet mana boleh delay kan ?

Then dalam toilet aku pun fikir fikir balik , gila lah tak berperikemanusiaan siapa yg pakai redah je . Tak nampak ke mak cik tu mop ? Halo , kata 1 Malaysia . Puuuih , sama je aku tengok , kecik besar tua muda melayu cina india . Semua buat dek je dekat mak cik tu . Show some respect man , cuba kalau mak cik tu , mak ke mak sedare kita ? Kita nak buat macam tu juga ? Duduk jap , muhasabah diri sendiri okay ?

Alhamdulillah , nasib baik dekat Seri Puteri dulu aku belajar macam macam . Kalau mak cik cleaner tgh mop koridor depan kelas , aku lalu tepi . Kalau mak cik Camar Anggerik tgh cuci toliet , aku ckp * mak cik , nak masuk boleh ? Kalau mak cik DM serve kan food , aku ckp thank you . Kalau mak cik guard tolong amik kan passbook , aku ckp thank you . Time SPM pun , pengawas bg paper exam , aku senyum cakap thank you . See , susah sangat ke nak bertimbang rasa ? Tak kan :)

The conclusion is im proud to be one of sbpian member . Bukan nak cakap aku ni bagus sangat ke atau budak sekolah luar tak bagus . Just aku nak cakap , kalau aku sekolah dekat luar , mesti perangai kau hampeh . Itu aku cakap bagi pihak aku . Orang lain , aku taktau . 

Sorry maaf ampun kalau ada sesiapa yg terasa baca post ni , im just human babe :) Peaaaaace (Y)

No comments:

Post a Comment