Sunday, May 20, 2012

Addmaths

Assalamualaikum

Hari ni first time tidur lambat after a week * kot , aku tidur awal . Bukan sebab berfoya foya atau apa , aku revise addmaths . Kenapa addmaths ? Sebab aku cinta subjects ni :D Haaaa reason tak boleh pakai , nampak sgt penipu . Tak lah act Ada text semalam suruh ajar dia addmaths . Almaklumlah , trial dia dah nak dekat plus skrg ni pun dia tgh exam . Chapter apa tu sampai kena revise bagai ? Niha 5 chapters yg bg aku memang killer ah nak score * org lembap addmaths mcm aku lah ; diffrentiation , intergration , trigonometric function , probability , motion along a straight line . 

First step , pergi selongkar kotak cari notebook and tuto addmaths semua , file , module bagai . Agak agak setengah jam le juga cari , ye lah dah lama tak sentuh :3 Then , bersemangat waja pasang lagu yg agak agak boleh ransang otak aku and prevent ngantuk , serta bancuh nescaffee . Gaya mcm nak stay up dekat SSP je * okay rindu jap :') Dgn lafaz basmallah , doa penerang hati bagai , buka le buku . Phewwwww memang rasa nak meletup kepala sebab tak ingat . Haa okay over tu aku tipu je -.- First chapter aku usha , INTERGRATION . Dah tu je chapter yg bg aku senang sikit . Tp kan ayah ckp , diffrentiation is waaay easier than intergration ni . Eh entah dah aku nak reti yg ni , nak buat mcm mana . Okay hadap module biru ni , belek belek , try recall semua soalan and yeah , DONE ! 

Pastu try ah cari diffrentiation punya module pink tu , sekali naaaaaah tak jumpa :3 Entah mana aku campak -.- Aku yakin module tu ada dgn aku sampai habis paper addmaths sebab Hanim pernah ckp dekat aku * Kinah , ni module kau , simpan * Hah malas nak fikir benda tu , aku usha ah probability pula . Usha punya usha punya usha , dan usha lagi . Semangat dah berkurang . Mengantuk can die . Pagi esok after subuh aku sambung . Serious .

Persoalannya , kenapa dulu time sekolah cg suruh buat hw ke time nak study before exam ke aku takpernah bersemangat waja mcm ni , sanggup stay up sampai mata nak tertutup bagai . Satu perkataan , MALAS . Haaa nasib spm addmaths A juga :3 Tp aku act sanggup buat semua ni sebab , Ada kan nak spm . Aku tau aku tak le pandai mana addmaths , and nak dibandingkan memang dia jauh lebih pandai dari aku . Tp bila once dia text aku minta tolong ajar , i'm touched . At least ada lg org yg menghargai sedikit kepandaian aku dan dia ialah adik aku sendiri . Walaupun aku susah nak faham addmaths ni , tp aku rasa mlm ni laju je aku recall balik semua . I meant , aku ingat lah mcm mana nak solve problem semua . Sebab apa , aku akan try sampai dapat so that esok aku boleh ajar Ada .

Persoalan kedua , kenapa beriya sgt sampai stay up lama lama , tension sensorang revise addmaths ni . Jawapannya , aku sayang Ada . Jadi aku nak dia lebih berjaya dari aku . Walaupun aku tak pernah ckp direct kat dia yg aku syg dia , but trust me somehow aku syg dia lebih dari nyawa aku sendiri * dan family aku yg lain . Aku sanggup kena marah ke pandang rendah ke , tp not my family . Jangan pertikaikan . 

* Ada , good luck trial , spm :) Beat my results . I know you can do it . 

No comments:

Post a Comment