Saturday, February 4, 2012

Aku Rindu Sayang Kamu :')

Assalamualaikum :)

Memandangkan hari ni 12 Rabiul Awal , mari lah kita perbanyakkan lagi selawat ke atas baginda Nabi Muhammad SAW :') Jangan ingat sebab Maulidur Rasul je kita kena buat baik ke apa . Cuma perbanyakkan , i repeat perbanyakkan eh :)

' He taught us that even a smile is a charity ' 

Macam yg post before ni , senyum kan sedekah :) Tak susah pun nak beramal di jalan Allah ni . Keep smiling :) Okay cakap pasal Maulidur Rasul ni , aku teringat dulu dekat sekolah mesti buat perarakan . Mesti (Y) Rindunya , kat rumah tak boleh buat . Takkan le nak berarak sorang sorang keliling taman kan ? Hehe . Bukan part berarak tu yg seronok sangat tp dapat selawat ramai ramai and aku lead kat depan sekali :) 

Second Part pula , after tu mesti ada ceramah . Yang aku ingat lah , ramai je yg mcm tidur dgr ceramah . Tapi aku dgn Patty kot *rasanya , tak ingat . Bersemangat dgr . Hei dulu aku suka kot hafal sirah , Tak caya tanya budak kelas aku seperti Farah D :) 

Kalau lah Nabi Muhammad SAW masih hidup , mesti takda lah org suka suka hati nak dating dating tempat sunyi , terkinja kinja dekat kelab malam , minum arak , buang bayi . Cuba fikir , memang dulu orang Jahiliah buat semua tu *kecuali kelab malam lah sebab aku tak rasa ada dulu zaman Rasulullah SAW . Tp cuba baca balik apa yg aku  tulis , ORANG JAHILIAH . Kita ni bersyukur lah lahir lahir je terus Islam . Jangan buat Islam tu sekadar atas IC je , okay ?

Semua yg aku cakap ni bukan nak menuding jari ke apa , just reminder untuk aku dan saudara saudara se-Islam yg lain . Assalamualaikum :)

No comments:

Post a Comment