Thursday, February 16, 2012

Nostalgia P Ramlee :')

 Hello assalamualaikum :)

Okay , sebagai anak Melayu India China or apa sekalipun kita mesti kenal kan Allahyarham P Ramlee ? Ye , arwah merupakan anak seni yg telah banyak menaikkan nama oranag Melayu di mata dunia . Aku kagum dan bangga melihat hasil karya arwah * iaitu hasil seni anak Melayu :) Setiap cerita arwah terdapat pengajaran yg tersendiri di sebalik lagu menarik diselitkan bersama lawak jenaka arwah yg spontan .

Sebenarnya , aku bukanlah nak cerita pasal biodata ke asal ke hasil karya arwah ke apa . Aku just nak cakap pasal benda ni . Lebih kepada persoalan lah sebenarnya . Aku tanya adik aku , kenapa cerita P Ramlee takda warna , hitam putih je ? Dia jawab , sebab zaman tu tv takda warna lagi . Bila aku tanya lagi , habis kenapa cerita Hang Tuah tu ada warna ? Dia jawab sebab time tu tv dah ada warna . Then aku cakap lah , banyak lah kau . Kan time cerita Hang Tuah tu dia muda lagi -.-

Haha sebenarnya lah , bg pendapat aku atas persolan ni * yang diketengahkan oleh org lain actually , maybe time tu produser dia saja je nak buat cerita hitam putih * maybe lah . Sebab bagi aku kalau tengok cerita P Ramlee or cerita klasik lain , kalau hitam putih baru syok ada nostalgia . And that's why lah aku tak berapa suka tgk cerita Hang Tuah tu . Cuba bayangkan kita tengok cerita Do Re Mi berwarna mcm ni ,


Memang lah boleh gelak , tp rasa pelik pula . Daaah tak nostalgik . Macam ni baru best (Y)




Hihi okay ni pendapat aku je , sorry kalau salah or ada org tak setuju :D Kbye





No comments:

Post a Comment